Historische Kring

Welkom op de website van de Vereniging Historische Kring de Marne. De vereniging houdt zich bezig met het bevorderen en delen van kennis over de historie van de streek, in het bijzonder die van de gemeente De Marne. Zij doet dat door het organiseren van lezingen en excursies, het verzamelen en onderbrengen van historisch documentatiemateriaal in haar archief en het (doen) uitgeven van boeken en een jaarlijks magazine, het MerneMagazine.

inhoudsopgave:

• Vergeten, vernield en verdwenen. Het monument voor mevrouw N. Ozinga – Veerman te Leens
  • Op middeleeuws kloosterterrein in Kloosterburen. Boerderij  Oldenklooster moet bruisend pronkjuweel worden
  • Grafzerken op het kerkhof van Mensingeweer
  • De pastorie te Hornhuizen
  • De redactie stelt zich voor

Op donderdag 29 februari 2024 vindt de algemene ledenvergadering van de vereniging plaats.

Na de pauze zal de heer Wim Mollema films uit zijn archief vertonen.

Plaats van samenkomst: café restaurant Hoornstertil in Wehe den Hoorn, aanvang : 19:30 uur.

U bent van harte welkom!